După ce, în primăvară, cea de-a doua generaţie Dacia Logan a început să fie produsă şi în Rusia, dar cu siglă Renault şi mdificări estetice menite a-i conferi o imagine ceva mai aristocrată decât a maşinii vândute în Europa, iată că, la Salonul Auto Moscova 2014, Renault le prezintă ruşilor şi modelul Sandero conceput pentru ei.
Şi, cum versiunea Sandero Stepway reprezintă grosul vânzărilor în Europa (şi nu numai), evident că şi la salonul auto rusesc în centrul atenţiei a stat Renault Sandero Stepway. Care se diferenţiază la nivel de detaliu de Dacia Sandero Stepway, dar suficient pentru a ne face să-i invidiem pe ruşi…
Aproape că-ţi vine să crezi că e altă maşină faţă de Dacia Sandero Stepway…
În primul rând, se remarcă grila frontală modificată, unde, pe lângă înlocuirea siglei Dacia cu rombul Renault, remarcăm un design mai elegant per ansamblu, faţă de Dacia Sandero Stepway, modelul românesc mizând mai mult pe robusteţe.
Interesant, în spoiler, deasupra proiectoarelor de ceaţă, Renault Sandero Stepway beneficiază de nişte protecţii negre care continuă reuşit centura laterală inferioară. De altfel, ideea este continuată şi în cazul spoilerului spate, aşa încât modelul ruşilor arată mai sofisticat. Mai ales că beneficiază şi de o paletă diferită de culori.
Evident, şi interiorul vine cu ajustări, nu majore, dar suficient de clare: comenzile pentru geamurile faţă sunt pe cotierele portierelor, iar modelul ruşilor are dreptul şi la geamuri electrice spate (Dacia Sandero Stepway are în spate doar manivele); aeratoarele centrale sunt paralelipipedice, iar volanul mai modern, bordul arătând parcă mai bine la modelul rusesc…
Climatizare automată, 6 airbaguri, geamuri electrice spate… De ce ruşii le pot avea şi românii nu?!
La nivelul echipării, ruşii pot opta şi pentru climatizare automată sau senzori de parcare, ba chiar au la dispoziţie 6 airbaguri, nu doar 4. Şi ca motorizări, Renault Sandero Stepway e diferit de Dacia Sandero Stepway. Dieselul lipseşte din ofertă, iar motoarele pe benzină sunt în număr de două, dar nu respectă moda downsizing.
Vorbim de un 1.6 MPI (82 CP şi 134 Nm), motor nepretenţios şi foarte puţin performant, dar care mizează pe rezistenţă în condiţii grele de utilizare şi combustibili proşti. După care există varianta 1.6i 16V (102 CP şi 145 Nm), care promite performanţe dinamice superioare TCe-ului de 0,9 litri de pe Dacia Sandero Stepway, dar în condiţiile unui consum ceva mai ridicat.
Acesta rămâne doar un vis frustrant: Sandero RS nu va avea siglă Dacia, ci siglă Renault. Şi va putea fi cumpărat de ruşi – campionii în materie de accidente surprinse de camerele de filmat… Păi e cinstit?!
Preţurile încă nu le ştim, dar avem noi informaţii, menite parcă a pune paie pe foc: şeful Renaultsport, Patrice Ratti, ar fi declarat la salonul auto moscovit că va exista o versiune sportivă Sandero RS, care ar putea avea în jur de 150 CP. Marea problemă pentru fanii Dacia de la noi este că nu vorbim de Dacia Sandero RS, ci de Renault Sandero RS, gândit într-o primă fază pentru Rusia şi America de Sud.
Deci ruşii au dreptul la un Sandero sportiv, la un Sandero Stepway mai arătos şi la un Logan mai luxos, care poate primi chiar şi cutie automată. Şi atunci să nu ne mire frustrările românilor care vor mai mult de la Daciile lor…